fredag 2. november 2007

Hvilken hjernehalvdel bruker du?

Jeg fikk en interessant link på mail i dag.
Her kan man angivelig ta en kjapp test på hvilken hjernehalvdel man bruker. For hvis dama på bildet svinger med klokken, bruker du høyre hjernehalvdel mest, mens om hun svinger mot klokken, dominerer den venstre hjernehalvdelen din.

Jeg kikket og kikket på bildet og tenkte at dette må være en bløff, for dama svinger da så entydig og uten tvil med klokka - hvordan kan noen se noe annet?
For sikkerhets skyld spurte jeg min sønn hva han ser. Og Storebror mente, med nøyaktig samme selvfølgelighet, at hun svinger mot klokka. Du verden!

Så nå er jeg nysgjerrig - hvilken vei ser du at hun svinger? Ta en titt og gi beskjed!

14 kommentarer:

Hanne sa...

Noe merkelig hendte nettopp: Jeg kikket og kikket på damen og konsentrerte meg skikkelig - og plutselig svingte hun motsatt vei! Hvordan går det an?

Bill.mrk. "forvirret på Skjetten"

rikke sa...

Det er klart hun snurrer MED klokka! Sverre har bare fått i seg noen skjeer med ingefærøl i dag - han er surrete... :D

Bobbelur sa...

Hei,
tittet innom og måtte bare kommentere denne... Gubben og jeg var ikke enige om veien hun snurrer - helt til vi oppdaget noe merkelig: Se på henne opp-ned og hun har skiftet snurrevei!

(I tillegg hadde jeg et øyeblikk der hun bare virret uten retning da - DET så sprøtt ut det!)

Hanne sa...

Dette blir rarere og rarere...

Toril sa...

Jeg ser begge veier, betyr det at jeg er i balanse?!;-)

Toril

Anonym sa...

Artig dame dette her. Først snurrer hun bare med klokka, etter det snurrer hun mot klokka, og deretter svinger hun fordundremeg med klokka igjen...

rikke sa...

Jeg ser nå en dame som rocker med rockering og hopper på ett ben mens hun spiser pølse. Betyr det at det har rabla for meg??


Hihi :)

Hanne sa...

Toril: Det kommer an på. Ser du henne gå begge veier samtidig, har det neppe noe med balanse å gjøre. ;o)

Rikke: Ja, det har rabla for deg. Alle kan vel se at hun spiser kebab.

rikke sa...

Åja...

Det kan også ha noe med å gjøre at jeg har drukket en liter rom, at jeg blandet kebab og pølse (åh, det hørtes skikkelig ekkelt ut...) :D

Anonym sa...

Jeg er med-mann

Anonym sa...

Jeg så også først at hun svingte med klokken, og tenkte en god stund på hvordan i all verden de kunne få til å se noe annet.
Så kikket jeg bort et lite øyeblikk, og skvatt skikkelig da jeg plutselig så at hun hadde endret retning.
Merkelige bildet :)

Torger sa...

Jeg er også med... Betyr det da at jeg bør utelate å ta opp fransken...? Greit å vite så jeg slipper lange, sene, vanskelige uholdbare, trøttende, lesekvelder...!?
- Siv

Anonym sa...

Det er ikke noe hokus-pokus med dette. Dama SNUR ganske ofte,dvsom du mener at hun går med eller mot klokken, kommer an på NÅR du studerer henne.

Anonym sa...

Er det ikke flash bilde da - som viser det samme om og om igjen over et halvt sek's mellomrom?
Altså, hun snur faktisk ikke :]